Advance Casemanagement stelt zich voor

Montae & Partners biedt via Advance re-integratieondersteuning aan werkgevers. Met aandacht voor de mens beperken ze onnodige kosten rond ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid. De inzetbaarheidsspecialisten van Advance behalen succesvolle resultaten. Lees hierover meer.

Advance stelt zich voor
In het kader van het volledig ontzorgen van werkgevers biedt Montae & Partners re-integratieondersteuning aan haar relaties. Dit gebeurt via Advance, dat als kernwaarde heeft om met oog voor de mens zo optimaal mogelijk onnodige kosten rondom ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid te beperken. Hoewel werkgevers altijd te maken hebben met kosten rondom ziekteverzuim, kunnen deze kosten wel zo beperkt mogelijk worden gehouden door goede begeleiding van werkgever en werknemer. Dit gebeurt niet door werknemers snel weer in het arbeidsproces te plaatsen en tevreden achterover te leunen. Nee, het actief geven van aandacht aan de werknemer en het maken van duidelijke afspraken is essentieel.

Cofinanciering
Daarnaast heeft Advance regelmatig overleg met de werkgever en kijkt samen met de WIA-verzekeraar naar de mogelijkheid van cofinanciering bij re-integratietrajecten. Advance maakt hierbij gebruik van zeer ervaren inzetbaarheidsspecialisten en hanteert bij herbeoordelingen en bezwaarzaken de driehoek van medisch adviseur, bestuursrechtjurist en inzetbaarheidsspecialist. De inzetbaarheidsspecialist voert hierbinnen de regie. De succesvolle resultaten blijken uit positieve feedback van diverse WIA-verzekeraars, waarbij Advance steevast in de top van uitbestedingspartners staat en de verzekeraar bereid is tot extra co-financieringstrajecten. Een prettige bijkomstigheid voor werkgevers is dat bijna alle WGA-eigenrisicodragerschapverzekeraars de kosten van Advance ’s werkzaamheden voor 100% vergoeden.

Eigenrisicodragerschap Ziektewet
Advance biedt niet alleen ondersteuning op WIA-gebied. Ook voor eigenrisicodragers van de Ziektewet verzorgt Advance de volledige uitvoering. Dit gebeurt op basis van een uitvoeringsprotocol waarin nauwkeurig staat beschreven wat de werkgever van Advance mag verwachten en wat Advance van de werkgever nodig heeft om de verwachtingen waar te maken. Daarnaast zijn diverse voorbeeldbrieven digitaal beschikbaar om werkgevers zo volledig mogelijk te ontzorgen. Met het ISO-gecertificeerde administratie- en communicatieplatform Xpertsuite Advance heeft de werkgever 24 uur per dag inzicht in de voortgang van het dossier.

Klanttevredenheid
De tevredenheid van werkgevers blijkt uit de enorme groei die Advance de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, met bijna jaarlijks een verdubbeling van het aantal werknemers dat aan Advance wordt toevertrouwd en nagenoeg 100% continuïteit van de relaties. Uiteraard brengt dit uitdagingen met zich mee voor het altijd beschikbaar hebben van inzetbaarheidsspecialisten die aan de norm van Advance moeten voldoen. Gelukkig is dat tot nu toe, ondanks het landelijke gebrek aan gekwalificeerde en ervaren specialisten, altijd gelukt. In een volgende nieuwsbrief zullen we u kennis laten maken met enkele nieuwe collega’s die het team de afgelopen maanden hebben versterkt.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden die Advance biedt om u als werkgever bij het Ziektewet- en/of WGA-eigenrisicodragerschap te ondersteunen, neemt u dan contact op met uw contactpersoon binnen M&P of met Hendrik Jan van Pelt: hj@advance.blue.