AFM: coronacrisis vraagt om extra aandacht voor zorgvuldige klantbehandeling bij productontwikkeling en -evaluatie

AFM: coronacrisis vraagt om extra aandacht voor zorgvuldige klantbehandeling bij productontwikkeling en -evaluatie

16/6/20

Volgens AFM heeft de coronacrisis gevolgen voor de behoeftes van consumenten en op de werking van financiële producten. Het is van belang dat financiële aanbieders op tijd nagaan of het product dat zij aanbieden nog steeds voldoet. Klantperspectieven kunnen als gevolgen van de coronacrisis veranderen. Ook kunnen consumenten behoefte hebben aan aanpassingen van financiële producten, zoals verzekeringen.

De AFM adviseert aanbieders bij hun productevaluatie gebruik te maken van het ‘KNVB-toetskader”. Dit staat voor Kostenefficiëntie, Nut, Veiligheid en Begrijpelijkheid vanuit het perspectief van de klant. Dit toetskader brengt in kaart op welke wijze het klantbelang op evenwichtige wijze wordt meegewogen bij productaanpassingen.

Bron: AFM

DownloadTerug naar Nieuwsoverzicht

Kunnen wij u helpen?

Neem contact met ons op of laat uw gegevens achter.
Contact