Stakeholders positiever over communicatie door DNB; ruimte voor verbeteringen blijft

Stakeholders positiever over communicatie door DNB; ruimte voor verbeteringen blijft

9/6/20

Uit een onderzoek dat DNB onder haar stakeholders heeft laten uitvoeren blijkt dat partijen die veel met DNB te maken hebben, vinden dat de onderlinge communicatie tussen hen en DNB zich de laatste jaren heeft verbeterd. Wel zijn er verschillen in de mate waarin de verbeteringen zich hebben voorgedaan. Er is geen verbetering geconstateerd in het streven van DNB om meer met één mond te spreken en niet in silo’s te opereren.

Volgens de stakeholders heeft DNB een stevige reputatie. Betrouwbaar, betrokken en vertrouwenwekkend zijn kwalificaties die volgens hen goed bij DNB passen. De reputatie-index is van 64 naar 66 gegroeid. Een score van 60 of meer duidt in de systematiek op een ‘zeer goede’ reputatie. Wel heeft DNB de laatste jaren volgens de stakeholders iets aan effectiviteit ingeboet.

Aan het onderzoek hebben circa 400 stakeholders deelgenomen. DNB is verheugd dat de stakeholders per saldo positiever zijn geworden, maar er blijkt tegelijkertijd nog ruimte voor verbeteringen.

Bron: DNB

Lees hier het volledige artikelTerug naar Nieuwsoverzicht

Kunnen wij u helpen?

Neem contact met ons op of laat uw gegevens achter.
Contact