Pensioenfondsen stemmen in met gedragslijn ‘Goed omgaan met klachten’

Pensioenfondsen stemmen in met gedragslijn ‘Goed omgaan met klachten’

21/6/2022

Op 14 juni 2022 stemden pensioenfondsen op de ledenvergadering van de Pensioenfederatie in met de gedragslijn ‘Goed omgaan met klachten’. De gedragslijn bevat 35 bepalingen over hoe pensioenfondsen moeten omgaan met een klacht van een deelnemer. De gedragslijn sluit aan bij het wetsvoorstel Wet toekomst pensioenen en de bijbehorende lagere regelgeving en de aanbevelingen van de Ombudsman Pensioenen en de AFM. Het is de bedoeling dat alle leden van de Pensioenfederatie binnen anderhalf jaar volgens de gedragslijn werken. De Pensioenfederatie gaat ieder jaar een sectorrapport publiceren met de score van elk pensioenfonds op de gedragslijn.

Bron: Pensioenfederatie, 16 juni 2022.

Door op “Accepteren” te klikken, stemt u in met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketingactiviteiten. Bekijk onze Privacy Policy en Cookie Beleid voor meer informatie.